sobota 26. mája 2012

The Descendants - Deti moje (2011)

   Dnes pre zmenu dávam obsah hneď na začiatok, lebo chcela by som potom vypichnúť pár nepresností. Neviem, či aj v originále je to napísané zle alebo to len niekto zle preložil (ja už som to len dala z češtiny do slovenčiny, lebo sa mi fakt nechcelo hľadať originálne znenie :D áno lemra som, ale ani nemám čas na to). 

Obsah:
(oficiálny text distribútora)

   Pokojný havajský život Matta Kinga (G. Clooney) sa začne rúcať vo chvíli, keď jeho žena po nehode skončí v kóme. Otec dvoch dcér, predčasne vyspelej desaťročnej Scottie a sedemnásťročnej rebelky Alexandry, ktorý dovtedy slúžil len ako „záložný“ rodič, sa naraz musí vyrovnať s vedomím, že výchovu vlastných detí musí zvládnuť sám. A to pre človeka, ktorý dosiaľ výchovne nefungoval, bude ťažká úloha, ktorú mu „detičky“ rozhodne neuľahčia. Skôr naopak. Behom jednej ostrejšej výmeny názorov Alexandra otcovi prezradí, že matka havarovala behom romantického lodného výletu s milencom. Takáto rána medzi oči môže človeka prinútiť k čomukoľvek, Matta dovedie k rozhodnutiu nájsť milenca svojej ženy, pričom vlastne úplne naisto nevie, čo si s ním počne, keď ho nájde. Behom tejto očistnej, zábavnej a zložitej cesty, na ktorej ho doprevádzajú jeho dcéry, si uvedomí, že to, čo zdanlivo rozbila nehoda jeho ženy, teda pevná rodina, bolo rozbité už dávno predtým. A že on jediný ju môže opraviť. Ale musí chcieť.
    Takže v prvom prípade by som chcela ešte spomenúť, že je to uvádzané ako komédia a dráma. Ja by som to vôbec nezaraďovala do komédie. To, keď sa tam človek cca 3x zasmeje z toho nerobí komédiu. Je to smutný film, v ktorom sa deti lúčia s mamou a manžel s manželkou. Je to depresívne, slzy budete mať na krajíčku. Osobne nemám rada filmy, v ktorých ľudia zomierajú. Veď toho je dosť v televíznych novinách...
   Ale tento film bol nejaký iný. Obyčajne počas filmu ešte stihnem skontrolovať aj maily a facebook, ale tu som to pozerala nepretržite, zaujal ma ten film. Bola tam zápletka, ktorú som vo filme ešte nevidela, bolo to pre mňa nové a musím povedať, že to bol príjemný film :) Teda do takej miery ako môže byť film o nešťastí príjemný. Neviem ako by som to vyjadrila... Bol taký v celku pokojný, občas mám potrebu si pozrieť aj také serióznejšie nebláznivé veci.
   Aaa teraz ďalšia nepresnosť. Tá matka vôbec nehavarovala behom romantického výletu s milencom. Aspoň to tak v tom dabingovom znení nebolo. A aj keby som si vypla zvuk, tak by som to nepovedala. Na tej lodi bola s úplne iným týpkom, s ktorým nič nemala. Bolo tam proste, že sa jej stala nehoda na lodi, ktorú kormidloval nejaký jej kamoš. A bodka. Milenec bol úplne niekde inde. Nechcem vám tu prezrádzať celý obsah, veď si pozrite :)
   Medzi najsvetlejšie momenty určite patrí nádherná havajská príroda, George Clooney, ktorý to zahral úplne super a verila som mu každé slovo (a čím je starší, tým je sympatickejší ;) a Sid. Že kto je Sid? :D Dalo by sa povedať, že je to taký pako :D Ako fakt. On je ten komický prvok, na základe ktorého to asi zaradili do komédie. Je to priateľ staršej z dcér. On vás v jednej chvíli vytáča a takú by ste mu dali po hlave, nech sa mu to tam správne poukladá, a v druhej chvíli sa na ňom musíte smiať, lebo on neskutočne nakladá :D Teda aspoň v tom českom dabingu, možno v originále je to ešte lepšie :D (Matt: Bijou tě často? Sid: Já nevím.. Ták přiměřeně.). A to jeho nazdáár :D 

Moje hodnotenie na csfd.cz: 4 hviezdičky z 5

   Pozrite si ten film, určite má niečo do seba ;)

  

8 komentárov:

  1. dakujem za tip :-) uz dlho som nevidela poriadny film...
    abeilleslife.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Těším se, dneska večer stáhnu, pustím a jsem zvědavá, jestli tu budou další tipy na filmy. To já totiž ráááda! ;-)
    Vivi

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak želám príjemné pozeranie :) určite budú aj ďalšie tipy, keď budem mať čas, dačo prihodím :)

      Odstrániť
  3. Fortina, super recenzia. Nikdy neviem, čo si mám pozrieť, tak si k Tebe chodím po inšpiráciu. Cez víkednd si určite pozriem ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to som rada, že to niekto využije na inšpiráciu :)

      Odstrániť
  4. ja na niektore "komedie" tiez pozeram, preco su komedie, ked su to dramy a pod..

    www.mysweetstrawberries.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. možno marketingový ťah ;) podľa mňa má viac ľudí radšej komédiu ako drámu :) a týmto si priťahujú publikum

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár! :)